În plină epocă a dezvoltare a tehnologiei, care își face din ce în ce mai simțită prezența pe piața avocaturii, profesioniștii în drept trebuie să se adapteze pentru a face față provocărilor curente. Aplicațiile juridice care vor putea determina, cu o acuratețe destul de ridicată, șansele de câștig intr-un dosar vor deveni, în curând, o realitate a zilelor noastre. Ușor-ușor, tehnologia ia locul forței de muncă umane în multe sarcini legale cu caracter repetitiv.
Prin urmare, este cu atât mai evident că valoarea unui avocat nu trebuie să se limiteze la cunoștințele legale pe care acesta le stăpânește și la experiența profesională dobândită în timp. Ceea ce are o importanţă tot mai mare este capacitatea lui de a interacționa cu clienții. Avocatul trebuie să cunoască în profunzime business-ul clientului său, trebuie să aloce timp suficient unei colaborări apropiate cu acesta, pentru a înțelege pe deplin care sunt nevoile și așteptările clientului. Situația este cu atât mai sensibilă în cazul litigiilor în domeniul dreptului familiei, când se impune tranșarea în instanță a unor chestiuni sensibile precum stabilirea programului de vizitare a minorilor sau maniera în care va fi exercitată autoritatea părintească de către părinți, în urmă unui divorț dificil.
In concluzie, empatia, compasiunea, înțelepciunea și bunul simț ar trebui să fie trăsături ale oricărui avocat, întrucât clienții au nevoie să interacționeze cu persoane în care să aibă încredere și pe care să le aprecieze, inclusiv la nivel interuman.
Recent Comments